Діти з особливими освітніми потребами є найбільш вразливою категорією серед учнів та вихованців, які в умовах повномаштабного вторгнення російської федерації потребують особливої підтримки та уваги.
Корекційна робота в спеціальній школі – це використання педагогічних, дефектологічних, психологічних прийомів та технік для подолання порушень. Вчителі-дефектологи нашої школи використовують в своїй роботі найбільш ефективні нетрадиційні методи та прийоми суміжних наук, адаптують їх для потреб дітей та оптимізації корекційно-розвиткової роботи.
З 25 вересня по 29 вересня в школі проводився Ярмарок педагогічних технологій, під час якого вчителі корекційно-розвиткової роботи обмінювались своїми надбаннями і вміннями.
Широкого застосування в корекціно-розвитковій роботі набули такі інноваційні технології:
- інформаційно-комунікаційні: проведення відеозанять, створення презентацій з рекомендаціями для батьків, використання мультимедійних презентацій для дітей;
- інтерактивні технології: робота з програмами «Живий звук», «Видима мова», використання онлайн вправ, ігор;
- дистанційні, які використовуються при організації роботи з батьками (консультації з корекційної роботи в Viber, Telegram );
- інноваційні психокорекційні технології: арт-терапія, казкотерапія, пальчиковий театр, лялькотерапія;
- педагогічні технології з використанням нетрадиційних для дефектології прийомів: ігротерапія, ігри з прищипками, шнурівки, ігри з ґудзиками, коректурні таблиці, Нумікон;
- нейрокорекційні технології: нейрогімнастика, вправи на балансирі, сенсорні доріжки, кінезіологічні вправи, вправи на мозочкову стимуляцію;
- пісочна терапія;
- альтернативна комунікація: комунікативна система обміну картинками PECS, використання піктограм і Леб систем, жестової мови;
- інноваційні технології проведення артикуляційної гімнастики: «Веселий язичок», «Жабка», логопедичні кубики, артикуляційна гусінь, артикуляційні доріжки , артикуляційні тваринки, вправи з кулькою, вправи з ложкою, вправи з водою.
Варіативність використання інноваційних технологій в корекційно-розвитковій роботі дозволяє збільшити ефективність дефектологічної роботи з усунення різних порушень.
Використання інноваційних технологій на заняттях стимулює зацікавленість дітей до розвитку мовлення, спонукає до кращого засвоєння вивченого матеріалу, урізноманітнює прийоми і методи корекційного впливу.


